زندگي با آسيب هاي ناشي از خيانت

خدمات مشاوره خانواده و روانشناسي

زندگي با آسيب هاي ناشي از خيانت

۱۲ بازديد

 

پس از خيانت، اكثر ما دو چيز را معمولاً همزمان مي خواهيم. كسي را كه به ما صدمه زده است زخمي كنيم - به همان شدت و به همان اندازه كه زخمي شده‌ايم. اما هيچ كدام از اين تاكتيك ها كار نمي كند. كلمات به بومرنگ تبديل مي شوند و به شما احساس وحشتناكي مي دهند كه مي خواهيد به كسي آسيب بزنيد. بخشش، به‌ويژه اگر با دل و جان باشد، معمولاً به عنوان اغماض ظاهر مي‌شود.

با اين حال، اقداماتي وجود دارد كه مي توانيد انجام دهيد تا خودتان را درمان كنيد. هر آسيبي داستان خاص خود را دارد، و همچنين هر درماني. اما مي‌توانيم اين را بگوييم: زماني مي‌تواني خودت را شفا بدهي كه حفره‌اي را كه يك خيانت پشت سر گذاشتي پر كردي، و زماني كه صميمانه نياز به انتقام را كنار گذاشتي، مي‌تواني طرف مقابل را شفا بدهي.

به ياد داشته باشيد، تنها خيانت هايي كه باعث آسيب مي شوند، خيانت هايي هستند كه در آن يك پيوند صميمي پاره شده است. عشق باعث مي شود با شخص ديگري ادغام شويد و بتوانيد احساسات او را به همان شدتي كه خودتان احساس مي كنيد احساس كنيد. اگر چنين پيوندي را تجربه كرده‌ايد، مي‌دانيد كه اين نوعي واقعيت برتر است - و وقتي آن پيوند از هم گسيخته مي‌شود، گويي نيمي از خود را گم كرده‌ايد.

براي برخي افراد، طلاق يكي از آسيب زاترين اتفاقات زندگي آنها خواهد بود. طلاق و اتفاقات منتهي به آن مي تواند باعث ايجاد حس بسيار بدي شود. در نتيجه، مي‌تواند شما را با آسيب‌هاي خيانت مواجه كند، يك زخم عاطفي كه ممكن است دنياي شما را پر از سردرگمي، هرج و مرج و درد دل كند.

طلاق مي تواند تأثير منفي بر كودكان و بزرگسالان داشته باشد. متأسفانه، وقتي والدين از هم جدا مي شوند، بچه ها و نيازهايشان ممكن است در مشاجره و دعواي والدين گم شوند. در نتيجه، ممكن است احساس تنش هاي خيانت از طرف هر دو والدين را تجربه كنند. متأسفانه، همه افراد درگير احتمالاً آشفتگي و پريشاني را تجربه خواهند كرد. خب، بعدش چيه؟

آيا شانسي وجود دارد كه ازدواج شما درست شود؟

چگونه در رابطه اي كه آسيب خيانت وجود دارد به جلو حركت مي كنيد؟ چگونه از درد دل درمان مي‌شويد يا اعتماد را بازسازي مي‌كنيد؟ آيا طلاق تنها راه حل است؟

آيا طلاق ضروري است؟

دلايل زيادي وجود دارد كه زوج ها طلاق مي گيرند و بسياري از آنها بعد از خيانت چنين مي كنند. در واقع، طبق پژوهش هاي مركز مشاوره فميليكو ، حدود نيمي از ازدواج ها بعد از خيانت به طلاق ختم مي شود. براي برخي، احساس آرامش را به ارمغان مي آورد، در حالي كه برخي ديگر ممكن است احساساتي مشابه از دست دادن كسي را تجربه كنند. علائم، غم و اندوه و ويراني مي تواند به طور نامحدود باقي بماند.

رويدادي كه باعث شد به فكر پايان دادن به رابطه تان باشيد، ممكن است وحشتناك باشد آنقدر عميق بوده كه فكر نمي كنيد راه ديگري وجود دارد. با اين حال، روند طلاق مي تواند غيرقابل پيش بيني و همچنين دردناك باشد. چيزهاي كمي مي توانند باعث درد، سردرگمي و دل درد شوند به اندازه خيانت.

آسيب خيانت زماني اتفاق مي افتد كه يك خيانت غيرقابل تصور رابطه اعتماد و امنيت را از بين مي برد. به عنوان مثال مي توان به خيانت، اعتياد، يا فريب مالي جدي اشاره كرد. ضربه ناشي از خيانت مي تواند منجر به علائمي شبيه به PTSD شود. در نتيجه، برخي از زوج ها به دنبال درمان خيانت مي روند، در حالي كه برخي ديگر تصميم مي گيرند راه خود را ادامه دهند.

بهبودي پس از زخم خيانت

بهبودي پس از ضربه خيانت براي همه متفاوت به نظر مي رسد. با اين اوصاف، تصميم براي با هم ماندن يا جدايي، تصميمي است كه ممكن است به عنوان زوج يا فردي بگيريد.

بسياري از زوج‌ها درمان آسيب‌هاي ناشي از خيانت را بيش از آن چيزي مي‌دانند كه خودشان مي‌توانند آن را تحمل كنند. با اين حال، افراد زيادي هستند كه براي كمك به يك درمانگر خيانت مراجعه مي كنند. آنها با هم با آسيب پذيري و چالش روبرو مي شوند. با كمك يك متخصص، برخي از درمان بيرون مي آيند و احساس ارتباط قوي تري نسبت به قبل دارند.

EFT يك رويكرد بسيار موفق براي زوج درماني است كه ممكن است به شما در بهبودي كمك كند. غلبه بر درد دل و احساسات شديد ناشي از ضربه خيانت مي تواند چالش برانگيز باشد. صرف نظر از نتيجه براي شما دو نفر، شفاي فردي همچنان مي تواند اتفاق بيفتد.

زندگي با آسيب هاي ناشي از خيانت مي تواند زندگي را بسيار سخت تر كند. شما سزاوار اين هستيد كه دوباره احساس كامل كنيد. در مشاوره خيانت فميليكو، ما درمانگراني داريم كه براي ارائه EFT آموزش ديده و داراي گواهينامه هستند. ما به زوج ها و افراد فرصتي براي درمان و كشف خود واقعي خود ارائه مي دهيم. براي كسب اطلاعات بيشتر به وب سايت familico.ir مراجعه كنيد.

منبع:

https://familico.ir/healing-betrayal-trauma/

https://www.davidjonestherapy.com/Healing-Betrayal-Trauma

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.