زوج درماني آنلاين چه تفاوتي با زوج درماني سنتي دارد؟

۱۳ بازديد

 

ما در مركز مشاوره آويژه نه تنها روشي را كه درمانگران زوج درماني انجام داده‌اند متحول مي‌كنيم، بلكه به دنبال كاهش انگ دريافت مشاوره زوج‌ها و در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر كردن زوج درماني هستيم.

 

زوج درماني آنلاين داراي مزاياي متعددي است كه در زوج درماني رو در رو سنتي وجود ندارد. اولاً، با توجه به توانايي اشتراك‌گذاري هر چقدر كه مي‌خواهيد، بدون هيچ وقفه، فرصتي براي ارتباط بسيار بيشتر وجود دارد. توانايي پردازش افكار خود قبل از ارسال پيامك به آنها و به اشتراك گذاشتن آنها در اتاق درمان منجر به برقراري ارتباط مناسب تر و كارآمدتر توسط شركا مي شود.

 

اين قالب همچنين زمان و فضايي را براي هر شريك فراهم مي كند تا پاسخ شريك خود را پردازش كند و به جاي تمركز بر آنچه كه قرار است بگويد، در مورد آنچه كه "شنيده" است، فكر كند. برخي از افراد همچنين متوجه مي‌شوند كه مي‌توانند خود را از طريق نوشتن بهتر توضيح دهند و به بيان احساسات بازتر و صادقانه‌تر اجازه دهند. زوج درمانگران آويژه فضاي گفتگويي را همچنين فراهم ميكنند كه اين فرمت امكان مكالمات بسيار سازنده‌تري را فراهم مي‌كند كه منجر به پيشرفت سريع‌تر در درمان مي‌شود.

 

زوج درماني آنلاين همچنين براي زوج هايي كه يكي از زوجين يا هر دو مرتباً به مسافرت مي روند يا برنامه هاي بسيار متفاوتي دارند و نمي توانند زماني را براي شركت در جلسات زوج درماني با هم هماهنگ كنند، ايده آل است. علاوه بر اين، زوج‌هاي داراي فرزند كه در يافتن مراقبت از كودك مشكل دارند، مي‌توانند تا حد زيادي از دسترسي مشاوره زوج درماني بهره ببرند.

 

زوج‌درماني حضوري نيز معمولاً تحت پوشش بسياري از طرح‌هاي بيمه سلامت قرار نمي‌گيرد و تنها پس از چند جلسه مي‌تواند براي بسياري از خانواده‌ها بسيار پرهزينه باشد. زوج درماني آنلاين مي تواند جايگزين بسيار مقرون به صرفه تري باشد.

چگونه درمان آنلاين مي تواند به شما در رسيدن به اهدافتان كمك كند

جان در مديريت تكانه هايش مشكل داشت. خواه در طول يك شام با والدين دوست دخترش لحن ركيك را به زبان بياورد يا در وسط يك جلسه به رئيسش توهين كند، او دائماً دچار مشكل مي شد. براي پيشرفت در حرفه خود و حفظ يك رابطه سالم، او نياز به تغيير داشت. سرانجام تصميم گرفت هدفي را تعيين كند:

كنترل آنچه از دهانش بيرون مي آيد.

 

اين استراتژي به طرز بدي شكست خورد. جان متوجه شد كه هدف مبهم است و كسي نيست كه به او كمك كند تا به آن برسد. به نظر منصفانه نبود كه بار دوست دختر و همكارانش را با رفتارهايش سنگين كند. او به كمك يك حزب بي طرف نياز داشت اما مطمئن نبود كه كجا پيدا كند.

 

يكي از بزرگترين مزاياي درمان، كار با يك متخصص است كه براي كمك به تعيين اهداف واقع بينانه و قابل اندازه گيري هزينه مي كنيد. يك درمانگر مراجع را پاسخگو نگه مي دارد و آنها را وادار مي كند تا آنچه را كه مي خواهند دنبال كنند.

 

در طول جلسات سنتي درمان حضوري، مشاوران معمولاً يادداشت هايي را در مورد اهداف مشتريان خود يادداشت مي كنند. براي هر مراجع يك پد يا نوت بوك وجود دارد. هر بار كه مراجع پيشرفت مي كند يا به هدفي مي رسد، درمانگر پرونده او را به روز مي كند.

 

از آنجايي كه فقط درمانگر مي تواند اين مستندات را ببيند، مراجع روشي براي بررسي دستاوردها و كاستي هاي خود ندارد. حتي زماني كه افراد اهداف خود را به ياد مي آورند، جزئيات آن چنان تازه و ملموس نيستند. پس از چند جلسه هفتگي، صفحات يادداشت هاي مربوط به اهداف مهم اغلب زير بحث احساسات جديد و تغييرات زندگي مدفون مي شوند.

 

درمان آنلاين زوج درماني را فراهم مي كند كه هم درمانگر و هم درمانگر مي توانند سلامت روان و اهداف زندگي را به راحتي و كارآمدتر پيگيري كنند. به عنوان مثال، يك اتاق گفتگوي امن ارائه مي دهد كه در آن مراجع و متخصصان سلامت روان مي توانند يادداشت ها را به اشتراك بگذارند. يادآوري هدف به خود به سادگي پيمايش به بالا است. كاربران مي توانند به جاي اينكه منتظر تجديد نظر هفتگي باشند، اتاق گفتگو را هر چند وقت يكبار كه دوست دارند بررسي كنند. آنها حتي مي توانند از درمانگر خود بخواهند كه يادآوري هاي مكرر را براي مهم ترين اهداف ارسال كند.

هنگامي كه درمانگر ، با يك مراجع كه مشكلات اضطرابي داشت، كار مي كرد، رابط به او كمك كرد تا با الگوهاي فكري منفي كه به اين بيماري كمك مي كند مبارزه كند. از آنجا كه مراجع نگراني ها و نگراني هاي خود را در اتاق آنلاين خود نوشته بود، مراجع مي توانست به حملات اضطراب خاصي اشاره كند.

 

مراجع گفت: "من توانستم روند فكرش را در عمل به او نشان دهم." بدون اينكه بتوانيم آن را نوشته شده ببينيم، فكر مي‌كنم درك اين مفهوم و پيشرفت بيشتر طول مي‌كشيد.»

 

مراجع در نهايت از شواهد تفكر مضطرب خود براي به چالش كشيدن باورهاي منفي و تلاش براي جايگزيني آنها با باورهاي مثبت و منطقي استفاده كرد. اين تاكتيك به او اجازه داد تا هدف خود را براي كاهش موارد اضطراب ناتوان كننده به ياد بياورد و در آن موفق شود.

 

اگر جاه طلب هستيد يا در انجام ماموريت هاي خاص زندگي مشكل داشتيد، درمان آنلاين را در نظر بگيريد. سطح بالاي مسئوليت پذيري و مشاركت ممكن است به شما كمك كند در تلاش هايي كه قبلا كوتاهي كرده بودند موفق شويد.

منبع:

 

https://psychology.avije.org/

 

https://www.talkspace.com/blog/everything-you-need-to-know-about-couples-therapy/

 

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/marriage-counseling/about/pac-20385249

https://www.talkspace.com/blog/online-therapy-can-help-reach-goals/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.